Val av egenskaper: eftersom platsen påverkar så mycket för äldre

Platsen för en fastighet verkar i allmänhet ha två huvudalternativ: välj antingen de mest aktiva och centrala delarna av en stad eller de perifera. Annars, när man hänvisar till platsens natur, orienterar potentiella investerare sina beslut på grund av närhet - avståndet från havet eller från berget.
Men enligt de undersökningar som rapporterats av huvudekonomerna, för äldre som vill köpa en fastighet eller som ett andra hem eller som en slutgiltig plats att tillbringa sina pensionsår fredligt är fastigheten av fastigheten av grundläggande betydelse.
Men vad är antalet begränsade till detta val?

Det finns tal om 56% av investerarna som styr deras val på grund av lokalisering. Förutom det här elementet, vilket verkligen är av grundläggande betydelse, identifierar vi också ett annat kriterium: det som handlar om tillgänglighet. En betydande faktor verkar faktiskt vara grundläggande för de tidigare nämnda besluten. Fastighetsmarknaden beror främst på investerarnas möjligheter att få tillgång till det genom sitt eget investeringskapital. Nästan kopplad till detta koncept är prishävstången.
Målsättningen för äldre köpare brukar i allmänhet ha bred finansiell tillgänglighet för att garantera en relativt snabb avkastning när det gäller kapital och, inte mindre viktigt, en minskning av utbudet av alltmer ökande efterfrågan.

I denna tydligt tydliga ram är det lämpligt att identifiera de attityder som leder framtida investerare att välja och köpa sina drömhem, så hur deras analys kan vara användbar för utvecklare.

Det definieras, den tredje åldern, en "stigande" marknad "eftersom det är allt svårare att förstå vanor hos äldre köpare.
Under tusenårsåldern är det lättare att förstå deras lust, med tanke på att mycket beror på trenderna för ögonblicket, för äldre är situationen diametralt motsatt.

Nya är faktiskt de möjligheter och bekvämligheter som skapats speciellt för att förbättra levnadsvillkoren för denna åldersgrupp som verkar återuppliva en ny ungdom.
Faktum är att om de tystare, vanligen oförorenade och extremt naturliga områdena tidigare varit underordnade seniorinvesterare, har lokaliseringen faktiskt koncentrerats till kulturellt aktiva områden och också trångt med ungdomar.

Det finns inte längre samma kognitiva anläggning i analysen av ett territorium och en eventuell egenskap att väljas, eftersom behoven på denna målmarknad har utvecklats.

En betydande hjälp representeras av de lokala institutionerna, som kan vara talesmän och kanalisera köparens intressen, vilket gör efterfrågan mer och mer homogen för att garantera en fastighet mer uppmärksam och anpassad till investerarnas behov.

Variety och kapacitet för företag är därför grunden för ett territorium för att låta fastighetsägare hitta den perfekta efterfrågan på ett alltmer varierat erbjudande.

Sök i Realigro

 

    Konto Realigro

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. Inställningar

      För en bättre användning av Realigro hemsida, ange inställningar för språk, valuta, kvadratmeter eller kvm ft

      Ställ nu Visa inte igen
    BB