Metro och fastighetsmarknaden: vad händer i Vietnam
Ekonomin är en extremt stor sektor. Det skulle vara förenklat att enbart koncentrera sig på en del av hela företagets ekonomiska system.
Oavsett om det är ett särskilt utvecklat eller växande stat är det ingen tvekan: varje sektor är nära knuten till de andra och påverkar resultaten. Vi kan därför säga att en korrekt ekonomisk analys av en sektor garanterar en övergripande bild av statens välfärdsstatus. Ett särskilt fenomen som kännetecknar Vietnam är född ur facket mellan två framstående ekonomiska sektorer: innovationen på byggnads- och tegelnivå.
De senaste accelerationsoperationerna vid byggandet av den första tunnelbanelinjen i Ho Chi Minh-staden, en stad som heter till Vietnams grundare Ho Chi Minh, har haft positiva effekter på den vietnamesiska fastighetsmarknaden. Efter år av stagnation som uppenbarligen har dämpat denna sektor, tack vare den förbättrade infrastrukturen som nämnts ovan, verkar priserna på de omgivande byggnaderna gå upp igen. Vad betyder detta i stränga ekonomiska termer?
Ökningen av priset på en fastighet beror vanligtvis på en ökning av kvalitativa termer av värdet av egendomen självt, eller om den sociala situationen var särskilt sträng, skulle det utgöra en sannolik lösning mot en regeringspolitik som är öppen för internationella marknader.
En slags förebyggande protektionism. Men det här är inte fallet! Planerings- och arkitekturavdelningen i denna stad har funnit att byggandet av skyskrapor, köpcentrum och bostadsområden har gått hand i hand med andra infrastrukturprojekt, vilket garanterar en allmän förbättring av storstadsstaden själv.
Huvudleverantören av vietnamesiska fastighetstjänster har förutsagt att priserna på mark som ligger inom 10 minuters promenad från tunnelbanestationerna kan öka sina priser upp till 20% mer inom en månad.
Samma befolkning har drabbats av en exponentiell ökning, med tanke på att staden och i stort sett Vietnam tack vare dessa utvecklingsorienterade politik har blivit alltmer vidhäftande och konkurrenskraftig med hänsyn till utländska investerares behov.
Samtidigt utlöstes en kedjereaktion, ledd av regeringen, som syftade till att skapa nya fastighetsprojekt, utformade för att rymma och innehålla denna demografiska boom som framträder under den senaste perioden av denna nation.
Antalet fastighetsprodukter längs de vietnamesiska metrolinjerna har i procent ökat med 10% mer än i andra områden.
Investerarnas beteende har också förändrats: vi har flyttat från sökandet efter leasingavtal till affären som härrör från en försäljningshandling.
Vad som sägs verkar det verkligen som om detta år har påbörjats på ett stort sätt för landet som i åratal har blivit utsatta för särskilt svåra ekonomiska och sociala situationer.
Vi hoppas därför att dessa uppgifter kan bekräftas även under de följande månaderna!
Oavsett om det är ett särskilt utvecklat eller växande stat är det ingen tvekan: varje sektor är nära knuten till de andra och påverkar resultaten. Vi kan därför säga att en korrekt ekonomisk analys av en sektor garanterar en övergripande bild av statens välfärdsstatus. Ett särskilt fenomen som kännetecknar Vietnam är född ur facket mellan två framstående ekonomiska sektorer: innovationen på byggnads- och tegelnivå.
De senaste accelerationsoperationerna vid byggandet av den första tunnelbanelinjen i Ho Chi Minh-staden, en stad som heter till Vietnams grundare Ho Chi Minh, har haft positiva effekter på den vietnamesiska fastighetsmarknaden. Efter år av stagnation som uppenbarligen har dämpat denna sektor, tack vare den förbättrade infrastrukturen som nämnts ovan, verkar priserna på de omgivande byggnaderna gå upp igen. Vad betyder detta i stränga ekonomiska termer?
Ökningen av priset på en fastighet beror vanligtvis på en ökning av kvalitativa termer av värdet av egendomen självt, eller om den sociala situationen var särskilt sträng, skulle det utgöra en sannolik lösning mot en regeringspolitik som är öppen för internationella marknader.
En slags förebyggande protektionism. Men det här är inte fallet! Planerings- och arkitekturavdelningen i denna stad har funnit att byggandet av skyskrapor, köpcentrum och bostadsområden har gått hand i hand med andra infrastrukturprojekt, vilket garanterar en allmän förbättring av storstadsstaden själv.
Huvudleverantören av vietnamesiska fastighetstjänster har förutsagt att priserna på mark som ligger inom 10 minuters promenad från tunnelbanestationerna kan öka sina priser upp till 20% mer inom en månad.
Samma befolkning har drabbats av en exponentiell ökning, med tanke på att staden och i stort sett Vietnam tack vare dessa utvecklingsorienterade politik har blivit alltmer vidhäftande och konkurrenskraftig med hänsyn till utländska investerares behov.
Samtidigt utlöstes en kedjereaktion, ledd av regeringen, som syftade till att skapa nya fastighetsprojekt, utformade för att rymma och innehålla denna demografiska boom som framträder under den senaste perioden av denna nation.
Antalet fastighetsprodukter längs de vietnamesiska metrolinjerna har i procent ökat med 10% mer än i andra områden.
Investerarnas beteende har också förändrats: vi har flyttat från sökandet efter leasingavtal till affären som härrör från en försäljningshandling.
Vad som sägs verkar det verkligen som om detta år har påbörjats på ett stort sätt för landet som i åratal har blivit utsatta för särskilt svåra ekonomiska och sociala situationer.
Vi hoppas därför att dessa uppgifter kan bekräftas även under de följande månaderna!