Millennials är de svåraste kunderna: det är därför

Som vi känner har människans behov utvecklats i takt med samhället. På alla områden, inom alla sektorer, har våra vanor förändrats radikalt, ofta förändrade i enlighet med åldersgrupperna.

En familjemann kommer att behöva, när man väljer en fastighet, en stor egendom, kanske nära skolbyggnader eller fritidsanläggningar som är lämpliga för barn. Det kommer att finnas flera fastigheter som kommer att locka äldre uppmärksamhet som, ivrigt att spendera sina pensionsår lugnt, väljer fastigheter som inte är för stora men bekväma och funktionella.

Det band som vi ännu inte har nämnt är det som sätter hela fastighetssektorn i kris: millennials. De har nyligen kommit in i vår sektor och dyker upp just på grund av de specifika behov som de uttrycker med avseende på de andra tidigare nämnda kategorierna.

Undersökningen genomfördes av en del branschfolk, amerikaner, och resultaten var som följer. Tusenårshundraden som är vana med att beställa och avbryta de så kallade åkatturerna och leveransen av måltider på sina telefoner, eftersom de inte är vana vid att underteckna långtidskontrakt, kan de av uppenbara skäl inte uppleva sin personliga skyldighet när de hänför sig med en fastighetsmäklare.

En inställning som, även om den verkar irrelevant, faktiskt påverkar förhållandena och framför allt den metod man har gentemot den hypotetiska samtalaren eller agenten själv.

Det grundläggande problemet ligger i det faktum att denna målmarknad inte kan beaktas, med tanke på att den representerar ett inte likgiltigt band. Faktum är att cirka 35% av fastighetssektorn ockuperas av efterfrågesidan av unga investerare. Förutom det rent numeriska värdet visar statistiken att köpkraften för en millennial är klart högre än en trolig konkurrent som tillhör ett liknande intervall.

Som påpekats av Kelman, en expert som genomförde denna analys i första person '' Det är nödvändigt att hitta rätt sätt att anpassa fastighetsförslagstjänsten till den on-demand värld där vi för närvarande bor. Fullständigt rapporterat på digital skala. Nu kommer det därför att vara av största vikt att organisera agenterna i olika team, kunna utveckla en rådgivande strategi för utmaningarna med tillgänglighet, av grundläggande betydelse för så många bostadsköpare, och utforma kompetenta agenter överallt. "

En vacker utmaning därför att kombinera färdigheter med det akuta behovet att vara så nära de nya behoven som uttrycks i ett allt bredare segment och samtidigt mer och mer utvecklas.

Det är ännu inte känt hur dessa lutningar kan förändras ytterligare. Det viktiga att lyckas är att kunna förutse förändringar och framför allt att dämpa dem på bästa möjliga sätt. För att upptäcka något mer, måste vi bara vänta på att tiden tar sin gång och förstå direkt hur och hur mycket marknadstrender som kan förändras i kraft av ett nytt segment som förskjuter hela tegelvärlden!

Sök i Realigro

 

    Konto Realigro

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. Inställningar

      För en bättre användning av Realigro hemsida, ange inställningar för språk, valuta, kvadratmeter eller kvm ft

      Ställ nu Visa inte igen
    BB