Utbud och efterfrågan i detaljhandeln: förändringarna

Detaljhandelssegmentet kommer att genomgå en mycket stark förändring. Både på efterfrågesidan men också på utbudssidan. I hela Europa finns det svårigheter och det kommer att vara. Men detta är inte poängen. Förändringarna kommer främst att beröra områdena runt de så kallade "shoppinggatorna". Men för att ge en tydligare bild av situationen beslutade vi att fokusera mer på detta ämne. Så efter att vi i detalj analyserat de studier som rapporterats av experterna indikerar vi förändringarna relaterade till denna sektor.
Låt oss börja med svaret på den mest populära frågan. Vilka konsekvenser kommer det att påverka detaljhandeln intill de mest lyxiga shoppinggatorna?

Först och främst måste man skilja tre kategorier av vägar: massorna på massmarknaden, de av lyx och de som är överkomliga.
I det första fallet talar vi om ett varierat avrinningsområde. Vilket innebär att det dock kommer att finnas behov av att hålla fastighetens tillgänglighet för att innehålla efterfrågan i de befintliga strukturerna hög. Och i vissa fall att utöka dem. En ökning av erbjudandet antas därför.
I det andra fallet, men som det är välkänt, talar det om ett orörligt segment. Detaljhandel med lyxiga shoppinggator kommer troligen att förbli oförändrad. Elitkunder kommer inte att misslyckas med tanke på att detta segment orsakar 80% av försäljningsvolymerna i varje land.

Den sista kategorin, å andra sidan, är den minst analyserade. Det minst uppenbara. Det är prat om shoppinggatorna ockuperade av nischmärken som i sig är extremt känsliga för förändringar.
Kort sagt kommer det att ske förändringar, men i vilken utsträckning? Huvudproblemet är det relaterat till den dimensionella aspekten. De fasta kostnaderna för att hålla ett kommersiellt utrymme på en viktig yta i drift är högre än de vanliga. Lösningen kommer att vara att flytta online och påverka offline världen (och därmed fastigheter).
Faktum är att den totala nedläggningen av många företag inte utesluts. Det är inte möjligt att lokalisera en mer eller mindre akut kris, när det gäller detaljhandeln, mellan de olika europeiska och icke-europeiska länderna. Detta beror på att spridningen av varumärkena, särskilt de mest kända, utvidgas över gränsen på ett ganska homogent sätt.
Sammanfattningsvis antas en mer markant förändring av prisvärdet och i massan (det senare svårt att avkryptera med tanke på efterfråganas storlek).

Man hoppas att denna kritiska period kommer att vara så påverkande som möjligt för fastighetsmarknaden (även med hänsyn till detaljhandelssegmentet). För tillfället förväntas en återgång till det normala, till och med gradvisa.
Vi på Realigro kommer att fortsätta att hålla våra läsare uppdaterade för att kunna analysera fastigheter inte bara för hyres- och bostadsförsäljningsmarknaden. Men också för alla de till synes sekundära aspekterna av fastigheter men som, som vi har sett, utgör en samlingspunkt för hela samhället.

Sök i Realigro

 

    Konto Realigro

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. Inställningar

      För en bättre användning av Realigro hemsida, ange inställningar för språk, valuta, kvadratmeter eller kvm ft

      Ställ nu Visa inte igen
    BB