Millennials upprörd lyx

I de tidigare kolumnerna har vi flera gånger pratat om fenomenet '' Millennials ''. För dem som inte har följt dem är Millennials helt enkelt dagens unga människor, som med nya mode och vanor stör alla sektorer. Inklusive fastighetsmarknaden. Till den punkten att i många länder, såsom Spanien eller Tyskland, har många interventioner tillämpats för att göra det möjligt för unga investerare att lättare uppnå sitt eget bostadsoberoende.

Om vi pratar om '' Generation Z '' vi bara tänker på små förändringar som den gör i dagens samhälle, har vi fel. Faktum är att en viktig fastighetssektor, lyx, har pågått och fortsätter just på grund av denna nya del av befolkningen. Mer och mer avgörande i sociala men också ekonomiska evolutionära processer. I vårt fall kommer vi i dagens kolumn att försöka analysera den amerikanska situationen avseende lyxfastigheter.
Så om du är redo kan vi komma igång!

Vi antar att även lyx har genomgått viktiga förändringar. Först och främst när det gäller priser. I vissa länder har lyxsegmentet faktiskt upplevt verkliga kollapser i ekonomiska termer. I andra fall minskar tillgången på fastigheter på marknaden. Uppenbar effekt, för att undvika en extrem devalvering av tegelstenen. Därför, om pandemisläget också har drabbat en pelare som lyx, kommer du inte att bli förvånad om förändringen till stor del drivs av Millennials. Låt oss se data.
Om före millennials föredrog undertecknande av hyresavtal, nu i Amerika, representerar de 38% av köpare av lyxfastigheter. De bryter bokstavligen upp en förfäders idé. Den som unga människor men också fler vuxna föredrar att köpa hus till låga priser först och sedan berika och modifiera dem först när de har uppnått stark ekonomisk stabilitet.
Men låt oss tillsammans se vilka som är de mest populära platserna för unga investerare. Soligt Kalifornien först, följt av Florida.

Två områden kända för sin naturliga skönhet, men också för närvaron av många stadsdelar och städer där levnadskostnaderna är mycket höga. Men tydligen verkar detta inte vara ett problem för ungdomar. Dessutom har forskare betonat en ytterligare merit för Millennials. Att vara den mest utbildade generationen, tack vare det nuvarande ekonomiska välbefinnandet (trots krisen). Möjligheten till gratis utbildning men också den amerikanska tankesättet att investera, från tidig ålder, i framtida högskolor för sina barn, har lett till födelsen av en generation som är medveten om dess förmågor. Och framför allt angelägna om att vara oberoende så snart som möjligt.

Vi påminner er också om att Millennials är cirka 72 miljoner amerikaner, en av de största befolkningsgrupperna, som förbereder sig för att dyka in i arbets- och förhandlingsvärlden. Hur kommer situationen att utvecklas? I väntan lämnar vi dig detta positiva budskap som de unga killarna, som lär sig växa genom att ta små stora steg, i lyxfastigheter! Vänta på att få veta mer, fortsätt följa oss på våra portaler!

Sök i Realigro

 

    Konto Realigro

    • Twitter
    • Facebook
    • LinkedIn
    • Instagram
    2005-2024 REALIGRO REAL ESTATE LTD. All Rights Reserved - VAT Nr: 893969932
    Neikos Digital Agency
    1. Inställningar

      För en bättre användning av Realigro hemsida, ange inställningar för språk, valuta, kvadratmeter eller kvm ft

      Ställ nu Visa inte igen
    BB